IELTS – як оцінюють Reading та Listening?
Завдання з читання та аудіювання (прослуховування англійських текстів) на іспиті IELTS складаються з 40 питань. За кожну правильну відповідь за кожним питанням особі, що складає іспит, нараховується по 1 балу. Бали за неправильні відповіді не додаються, проте, й не знімаються. Таким чином, слухача, що відповідає невірно, не карають за помилки. Логічно, що за умови наявності сорока питань вартістю в один бал кожне, можливо максимально набрати 40 балів та отримати максимальну оцінку з іспиту – 9.0. Проте, чи легко це зробити? Вочевидь сприйняття мови на слух та читання, на відміну від говоріння та письма, – навички непродуктивні, тобто особі, яка проходить тестування, нічого не потрібно «створювати», лише сприймати написане та почуте і надавати відповіді на питання за цим матеріалом. Як свідчить практика, багатьом кандидатам читання та аудіювання дійсно дається легше, ніж розмова з екзаменатором (особливо, якщо враховувати хвилювання, викликане необхідністю говорити віч-на-віч з носієм мови), або написання твору тремтячою рукою та ще і в межах суворо відведених часових рамок.
Сприйняття текстів на слух складається з чотирьох розділів, а аудіозапис, в середньому, триває 35-40 хвилин. На початку кожного розділу студенту надають трохи часу (якщо говорити точніше, то 30 секунд), аби він мав змогу подивитися першу половину питань до аудіозапису. Якщо ви є спритною особою та пройшли якісний курс підготовки до IELTS, ви не тільки матимете змогу швидко визначити сутність завдань, але й будете здатні передбачити чи припустити частину відповідей ще до того, як почнете прослуховувати аудіозапис.
В подальшому, буцімто жаліючи Вас, голос зупиниться на середині розділу та запропонує Вам ознайомитись з рештою питань. Знов таки, якісна підготовка, спритність та трохи талану, – і ви вже знаєте, про що буде йти мова у частині тексту, що залишилася. В кінці розділу диктор надасть Вам трохи часу на те, аби перевірити правильність наданих відповідей, а після того, як закінчиться останній, четвертий розділ, Вам буде надано 10 хвилин (цього часу цілком достатньо) на перенесення відповідей до спеціального буклету (саме його і будуть перевіряти), і вже після того, як ви заповните буклет своїми відповідями із раніше почутих, цю частину екзамену можна вважати завершеною.

Основні ризики, які Ви можете очікувати:
- Ви не почули відповідь.
- Ви застрягли на одній відповіді, і, як наслідок, пропустили кілька наступних відповідей.
- У Вас проблеми з правописом слів. Це сумно, дійсно. Наприклад, якщо ви почули, що люди домовилися зустрітися у ресторані, але замість того, щоб на місці пропуску написати “restaurant”, написали “restoran”, цю відповідь, на жаль, вам не зарахують. За критеріями екзамену, на правопис звертають дуже пильну увагу, тому усі складні слова варто повторити та знати, як писати їх правильно (на жаль, таких слів безліч, і це – особливість англійської мови). Погодьтеся, прикро почути правильну відповідь, проте, не отримати за неї заслуженого балу тільки через орфографічні помилки .
Читання, як показує наш досвід підготовки студентів, дуже легко дається представникам технічних спеціальностей. Найбільшу дружбу з текстами мають фахівці у сфері інформаційно-комунікаційних технологій, а також представники деяких інженерних спеціальностей. Гуманітаріям читання може даватися набагато складніше, тим не менш, вирішальне значення для отримання оцінки має не те, ким ви працюєте, а те, наскільки великим є ваш словниковий запас, наскільки швидко та організовано ви можете під тиском коротких часових строків віднайти у текстах необхідну інформацію, не прочитавши їх при цьому повністю. Адже, якщо відноситися до читання текстів у модулі IELTS Reading як до читання ранкової газети чи цікавої книжки – встигнути виконати завдання до них вчасно ніяк не вдасться.
Тексти для загального та академічного модулів мають суттєві відмінності. У першому випадку вам дають п’ять текстів, з яких тільки один – підвищеної складності та великого обсягу. У другому випадку текстів усього три, але кожен з них може «похвалитися» науково-популярною тематикою та закрутистим лексичним наповненням, що збиває з пантелику багатьох кандидатів. І на “Дженерал”, і на “Академік” на виконання завдань за текстами надають лише 60 хвилин, причому додаткового часу на перенесення відповідей до окремого буклету не передбачено, хоча таке перенесення – обов’язкова умова, без виконання якої жодну з відповідей не зарахують. Тобто, потрібно спланувати час таким чином, аби завершити роботу з текстами за 54-55 хвилин, а решту часу витратити на те, щоб акуратно та правильно перенести знайдені відповіді (у найкращому випадку їх у вас буде 40) до спеціального буклету. Якщо ви не змогли відповісти на всі питання та опанували тільки 30 з них, спробуйте вгадати ті 10, що залишилися. Гірше не буде, а якщо маєте добру інтуїцію, може й поталанити.
В цілому, після детального ознайомлення із завданнями та ретельної підготовки до цих модулів тесту, отримати з них високі бали цілком реально.